Uffe Pettersson

Ledig igen!

Kategori: Allmänt

Nu är det två arbetsveckor kvar till semester,men med den skiftform som jag har är det totalt fyra veckor kvar. Så mina vänner,ni får vänta på den riktiga sommaren ett tag till för den kommer först vecka 29! Jag säger som min gumma,det är väl ingen ide att ha semester nu i det här klimatet!
Kanske det blir bättre sommar senare,vi får hoppas det.

Jag ser fram mot semestern väldigt mycket men mitt jobb har blivit lite roligare igen nu när borrningen med dom nya maskinerna har kommit igång ganska ordentligt...Nu är ju rigg nummer 3 av 6 på plats och borrar för fullt så nu har man lite mer att göra på jobbet och det är possitivt!



Vacker maskin! Eller hur?

Nå nog om jobb,det är semesterplanering som gäller nu! Planeringar och funderingar är i full gång,åtminstone i mitt huvud. Det skulle vara kul att hoppa in i bilen och åka neråt detta avlånga land lite på måfå och se var man hamnar!
Det finns ju två platser vi kan ta sikte på...Finnspång och Rimbo...Sen var man stannar på vägen dit behöver man ju inte planera så noga,men dalarna har ju jag av någon anledning som jag inte riktigt kan sätta fingret på fattat tycke för. Och när jag säger dalarna så menar jag området runt siljan! Jag har varit där ett par gånger och av någon anledning så trivs jag där.



Ja ja vi får väl se vad det blir...Det kanske blir en semester här hemma och det är väl inte heller helt fel! Vi får se...Jag lovar att meddela vad det blev :)
Nu ska jag ta en kopp kaffe och väcka min förkylda dotter!
Höres!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: