Uffe Pettersson

Ledigt i dag!

Kategori: Allmänt

I dag tog jag ledigt och fixade bland annat kupefläkten i bilen. Har gruvat mej ett par dagar för man har ju hört vilket elände det brukar vara att byta sådana. Men jag kan säga att det var bland det lättaste jobb jag gjort på en bil någon gång! Fyra skruvar för att komma åt fläkten och sen fyra till för att få lös den. Jag har trott att jag skulle få stå på knä utanför bilen med överkroppen invriden under panelen inklämd mellan sätet och torpedväggen på ett sätt som ingen levande varelse är skapt att vridas...Men icke! Jag kunde sitta i sätet och skruva genom handskfacket.
 
 
Så nu kan man köra bilen utan is skrapan i ena handen! Så i morgon tar jag mej på jobbet på egen hand och behöver inte be min arbetskompis om lift till och från jobbet,men Lennart Tullner ska ha mycket tack för att han har hämtat upp mej dom här dagarna!
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Leif säger:

    Så de var inte nå större jobb att byta fläkten, har mistanke att fläken på min 850 pajar snart har börjat låta lite illa. Har ingen aning hur mycket de är att skruva. Temp givarn till termostaen för kylar fläkten paja för ett tag sen men den var väldig lätt att byta

    2012-10-31 | 20:52:05

Kommentera inlägget här: