Uffe Pettersson

Torsdag eftermiddag!

Kategori: Allmänt

"Hej hej bloggen nu går min dotter och sover en stund!"

Det var svaret jag fick när jag frågade Linn vad jag skulle blogga om i dag!

Det här mina vänner är Hugo!


(lite taskig bild för att han försöker äta upp mobilen)

Han är sur just nu för att jag stängt in honom i buren för jag har både fönster och balkongdörr öppen! Det blir 240 grader varmt i det här lilla radhuset så fort solen visar sig!
Förutom en kakadua som hette olga så är Hugo den i särklass häftigaste fågel jag haft! Han vill gärna vara med och hittar på rackartyg mest hela tiden om han får en chans,men det är väl det som är kul med en fågel? Sen har det ju kommit ett tillskott i fågel familjen...


En Katarinaparakit som bor på fjällnäs och är en häftig fågel som kan liknas med en sengångare! Han heter Holger men hade lika gärna kunnat heta Jas 39 gripen,hans flygförmåga är liksom inte mycket att hurra för och landningarna kan jämföras med dom första jas-planen! :P

Han kan nog också jämföras med den här liraren!



Gamle goa orville i Bernard och Bianca!
Han är väl inte heller känd för mjuka och smidiga landningar!



Nä nu är det dax att hitta på nåt att äta!
Vi får höras...Hej på er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: