Uffe Pettersson

Morsning!

Kategori: Allmänt

Jag börjar väl dagen som vanligt,med en kopp kaffe!
 
 
En sån här kaffe kokare/bryggare har jag suttit och funderat hur den fungerar.Men när jag tittade från början till slut fattade jag hur det gick till,finurlig grej det där!
 
I dag ska vi fira min dotters femton-års dag och det roliga med henne en dag som denna är att hon blir flera år yngre så fort det finns inslagna presenter i huset! "Pappa snälla,hyggliga,söta,rara pappa får jag öppna ett paket,bara ett,SNÄÄÄÄLLLLA!!!" Så lät det hela kvällen i går...Men hennes far (Jag alltså) är väldigt tuff och kunde motstå hennes charmiga försök att lura mej. Men det är klart hon försöker för hon har ju alltid lyckats när hon var liten! Nåja nu är klockan 07:30 och vanligtvis sover hon till minst kl 12:00 en lördag...Men idag kan jag nästan garantera att hon är uppe och vill ha presenter senast kl 09:00.
 
 
I dag blir det nog ingen vilostund på dan som det brukar bli när jag är ledig. Jag måste hinna röja lite hemma,handla och så ska jag försöka hinna med en loppis som min systers dotter och hennes far har i dag...Men vi får se vad jag hinner med!
 
Nä nu ska jag fylla på kaffe koppen och sen ta tag i en diskhög från i går kväll medan jag väntar på att resten av husets innvånare vaknar!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: