Uffe Pettersson

God morgon!

Kategori: Allmänt

Onsdag i dag och morgon kaffet smakar gudomligt!
 
 
Skjutsade gumman till jobbet för en stund sen och jag frös ganska ordentligt,det känns att det vita h-vetet är nära nu...Så i dag åker vinterdäcken på!
 
Jag brukar annars alltid dra ut på däckbytet varje år tills det blir panik och jag får köra en sväng på massa nysnö med dåliga sommardäck,men inte i år för jag har lämnat vintersulorna i min fars garage i våras,men nu vill han få plats med bilen där inne,så mina hjul måste ut och då åker dom på bilen!
Vad händer mer i dag då? Inte vet jag,har inga speciella planer och dagarna är ju rätt så oförutsägbara nu för tiden,så vi får väl se vad det blir.
 
Snart fyller min yngsta dotter 15 år och vad ger man en femton-åring?
Hennes önskelista ser ut ungefär så här:
Mobiltelefon 3500kr
Platt tv 3000kr
System kamera 5000kr
Nya möbler till hennes rum,samanlagt 10000kr
Hur ska en ensamstående 2-barns far fixa det här då?
 
 
Nåja listan är ju så klart längre än så och som tur är med fallande priser på önskningarna,så det årdnar nog sej he he!
Nä nu ska dottern i fråga väckas och köras till skolan...Och farsgubben ska ha en kopp kaffe till.
Vi får höras en annan dag!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: